Land van contrasten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van robertensteph - WaarBenJij.nu Land van contrasten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van robertensteph - WaarBenJij.nu

Land van contrasten

Door: webmaster

10 November 2008 | Vietnam, Hoi An

First things first....
vrijdagochtend fresh and fruity in de bomvolle bus met een enorm grappige gids richting de chu chi tunnels.Deze mag je niet op eigen houtje doen,dus als eenheidsworst een sticker op en bij elkaar blijven. hahaha zin in ook!

De gids gaf enorm veel goede informatie over de oorlog en de manier waarop de tunnels werden gebruikt.
Natuurlijk zijn we met onze westerse diklijven een stukje door de tunnel gekropen.. ik zeg je.....donker,krap,warm, maar wel indrukwekkend..
Na de tour zijn we met een boot over de saigonrivier terug gegaan met een select gezelschap..was een bijzonder tochtje.

Bij terugkomst de backpack weer op de rug geslingerd,want ze hadden een foutje gemaakt en we moesten naar de overkant verhuizen,zelfde geld, minder hoog (bij het olympisch traplopen zouden we een goede kans maken,pffffffffffffff) en enorm groot.goeie deal toch!!!!

Inmiddels hadden we besloten om Nga Trang over te slaan en rechtstreeks naar Hoi An te gaan. Deze +/- 1000km wilden we doen per nachttrein.
Maar om niet nog eens grof te betalen kwamen we op het lumineuze idee om naar het hoofdstation te wandelen en daar ons kaartje te kopen. MOET JE WEL DE GOEDE KANT OP LOPEN NATUURLIJK.hahahahahaha, een alleraardigst,tenminste in het begin,brommergidsje wilde ons wel brengen,dus hop achterop de brommert en gaan!! wauw,wat een chaos!!
Maar bij aankomst bleek dat we met onze kaartjes toch 5 euro p.phaden uitgespaart, dus euforisch weer op debrommert geklommen en de weg terug gereden..Wat een bagger,het kereltje wilde ons een poot uitdraaien.. uiteindelijk hebben we hem 4 euro betaald en zijn weggelopen,maar wel blijven lachen.......

De volgende dag zijn we naar de markt gelopen die op 10minuten lopen lag..kunnen we kort over zijn..super leuke dingen, alleen veel te hoge prijzen, veel te opdringerig, beetje jammer..
Na een paar uur hadden we dat wel gezien en zijn weons op gaan maken voor de treinreis.a 16uur.

Treintje was goed te doen, relaxte bedjes,heul veul herrie, geen engels aan boord, roken mag overal, kortom 16 uur vloog voorbij.
Aangekomen op Tam Kuy zoeken naar een vervoersmiddel naar Hoi an. Aangezien ze geen engels spreken was dit een knappe uitdaging.
Uiteindelijk afgesproken dat we voor 50 000 dong een taxi konden nemen.(zelfs nog het bedrag opgeschreven om geen misverstand te krijgen)
Na een uur in de taxi op plaats van bestemming begon de ellende.. hij wilde 500 000 dong hebben.(bijna een vietnamees maandsalaris) kortom na een erg vervelend bakkeleimoment raakte ik volledig over mijn toeren en wilde gewoon de 250 000 betalen die hij als laatste bod deed.
WEG bij deze man... bah... Robert heeft hem 200 000 gegeven en we zijn weggelopen de stromende regen in op zoek naar een hotel/guesthouse.

Eentje gevonden voor 10 dollar, best goeie deal,lekker opgefrist en weer klaar om lachend "no thank you" te zeggen tegen werkelijk elke vietnamees die je tegen komt en je probeerd iets aan te smeren..

Nou lieve allemaal dat was me het tochtje wel weer.. inmiddels zijn we aan het wachten op onze maatkleertjes,jahaaaa ff iets geregeld hier, nu we er toch zijn...kleine verwennerij!!

Waarschijnlijk pakken we morgen de rugzak weer op om richting Da nang te gaan en zo verder naar Hue ....op weg naar laos....

• 10 November 2008 - 16:34

Helma:

he daarzo.
    wat een gedoe over geld. ze poberen zo veel mogelijk aan jullie te verdienen. echt irritant.
    wat eng zeg die tunnels. haha ik zou er niet eens in komen met me reet. laat staan uit.
    nou wij gaan ook wat beleven hoor. zaterdag komt sinterklaas. is ook een avontuur.
    veel plezier daarzo
    gr helma en barry

• 10 November 2008 - 21:24

Theoneandonly M&M's:

Hey u guys,
    If u want to be a millionair, get used to spend a lot of money!!
    Gaaf die trip die jullie maken, of nie? guess what: de ta prohm was nog op rtl travel!! Echt wel appart om te zien! Oh ja and breaking news: the Toppers descided to split up! En euh, heb je niet vast gezeten in die veel te smalle ingang van de tunnel? zou ik niet in passen met mn goddelijk lijf.
    Well, until 3 more weeks and of we go to aussie, hm echt wel sin in.

greetz from us.

• 12 November 2008 - 10:01

Mara En Linda:

Hoi Luitjes
    Leuk verslag weer!
    Geinige foto jullie op de brommer ha ha. Jullie zien er stralend uit goed om te zien!!!
    Plezier en een dikke kus van ons beide.

• 13 November 2008 - 12:41

Diana En Jonkka:

Hé!! leuke foto's en verhalen.. ENJOY!!

• 13 November 2008 - 14:05

Roc En Man:

Hoi luitjes!!

Mooi verhaal weer!!! Gaat helemaal goed daar als we het zo lezen!! Veel plezier nog in Vietnam en geniet ervan!!

Gr R & M

• 14 November 2008 - 13:20

Will Rodijk:

berichten enig / heb alles gezien en gelezen gedurende mijn verblijf
    in het duurste hotel van nederland / hoop op nog meer bericht / gr.will