Gooooooood Morning Vietnam (kmvreters 3) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van robertensteph - WaarBenJij.nu Gooooooood Morning Vietnam (kmvreters 3) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van robertensteph - WaarBenJij.nu

Gooooooood Morning Vietnam (kmvreters 3)

Door: webmaster

06 November 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallllloooooooooooooo allemaal

vanuit een agenebbistentje ergens in de middle of siagon omcirkeld door kakkerlakken typen we ons derde verhaal...
maar hoe zijn we hier beland..

Na een bieravondje met de locals en echt een enorm gehalte foute grappen (gele en rode kaarten) toch weer te laat op de houten plank beland....
We zijn extreem vroeg in de morgen (dinsdag) vanuit Siem Reap in een bus gesetteld en helemaal fris en fruitig aan de reis a 6 uur (+/-320 km )begonnen. het stuitergehalte was redelijk laag deze keer, dus onze milkshakes waren net niet klaar bij aankomst..

Phnom Pehn, tja wat zullen we er van zeggen... voor 7 dollar een hysterisch leuk geusthouse(koude douche en fan), waar ze alles maar dan ook alles voor ons konden regelen. Dus het visum naar vietnam besteld..was gedaan, bustickets gekocht en dat alles vanaf onze met eelt beklede kont.

De stad zelf is niet echt veilig om s'avonds als tourist te gaan wandelen, dus in het kader feel safe!! lekker gegeten bij de okay guesthouse..

s'ochtends redelijk op ons gemak een heerlijk sandwich naar binnen gepropt en klaar voor de strijd van het onderhandelen.. (want de keren dat we goed genaaid zijn is inmiddels bijna een hand vol, dus nooit grappig)
Een Tuktukchauffeur wilde ons voor 5000 (k)rieltjes (0.80 eurocentjes) naar het Toul Sleng museum brengen
hier hebben we de historie van de Khmer-oorlog bekeken.... gruwelijk, geweldadig, afschuwelijk, vooral omdat het nog maar 30 jaar geleden is.
Na 2 uur banjeren hadden we genoeg heavy shit gehad, te veel ellende gezien en stond ons chauffeurtje braaf te wachten om ons naar de russian Market te brengen..

Heerlijk struinen en lunchen en struinen en struinen.....

weer terug lekker gekletst met een in vietnam wonenede nederlander.... duhuh toevallig..... we gaan er morgen naartoe..
Heul veeeeeeeeeeeeeeeel tips gekregen en nog meer gelachen, kortom topavond...

Vanochtend weer paraat bepakt en bezakt voor de volgende 6 uur durende busrit..(380km)...
De grens was een makkie en wederom een wereld van verschil.... how bizar!!!!!!!!
belachelijk duur guesthouse / hotel... voor wel 12 dollar = 194000 dong = bijna 10euro...
Maar de dong geeft ons een lekker gevoel , we hebben 2 miljoen keer gedongt in de portemonnaie zitten, das toch grappig....who wants to be a miljonair....... not to be, WE ARE!!!!

Morgen staat er een busje voor ons klaar om ons naar de Chu Chi tunnels te brengen voor wederom een stukje historie... jaahajaaaaa echt waar..
zaterdag gaan we lekker shoppen in de saigon market..... heul veul schoenen hier..... daar worden we gelukkig van !!!
En zaterdag avond vertrekken we wederom met de bus (nightbus) om de volgende 450 km naar Nga Trang af te leggen, kortom dus weer heel veel kilimeters on the way!!

see ya next time, take care off yourself and.. each other..

knuffels vanuit een kleverig, klam, soms nat. kortom heerlijk Saigon

• 06 November 2008 - 13:10

Peet En Jeroen:

het blijft erg leuk om alle belevenissen te lezen. ook leuk dat er foto`s bij zitten (dan hebben we er ook een beeld bij).

Gaan jullie als jullie weer in Nederland zijn, nog wel met de bus of zijn jullie dat ding al zat?

we zien jullie volgende bericht wel weer langskomen.

Groetjes,
    Peet en Jeroen

• 06 November 2008 - 16:53

Barry En Helma:

he daarzo
    alweer een week op reis. gaat hard dus geniet er maar van.
    ik ben blij dat ik weet wat ik eet en vanavond lekker in me eigen bed slaap. ik zie al allemaal enge dingen voor me. tja we zijn niet allemaal van die helden zoals jullie.
    gr helma

• 06 November 2008 - 19:57

Marcel En Mariska:

Hoi luitjes,
    Hebben ze in vietnam ook een jochem meijer? Leuk dat jullie veel contact hebben met de locals. Dan horen jullie de echte tips en trucs. Geniet ervan en busje komt zo. Groet M&M

• 08 November 2008 - 10:15

Gerrit-Jannie:

Hoi Hoi,
    Ik moet van Gerrit "direct" een verhaaltje aan jullie schrijven. Dus bij deze.
    Lees alles van jullie met veel gelach, zo te lezen wordt dat volgend jaar naar Vietnam enz.
    In januari gaan we eerst naar Ceylon en volgende week naar Tarzan en blijven logeren in Kijkduin dus dan missen wij jullie "verhaaltjes"

veel liefs en nooooooog meer plezier op jullie reis. Gerrit en Jannie