bye bye Ocean road, welcome Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu bye bye Ocean road, welcome Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu

bye bye Ocean road, welcome Grampians

Door: Steph

18 Februari 2012 | Australië, Sydney

and here we go again!!
hi there waar waren we gebleven na al dat natuurfestijn.
De volgende morgen hebben we afscheid genomen van ons minihuisje in port Campbell en zijn we om 9 uur de waguh ingestapt op naar nog meer sightseeiing.

Even zuidelijk vond onze eerste stop al plaats.

Loch ard Gorge.
Dit is een plek die beroemd is geworden nadat er vroeger tijdens een storm een schip vergaan is. 2 mensen hebben dit overleefd en dit verhaal is beroemd geworden.

Een omschrijving is moeilijk te geven, de foto's spreken voor zich.
De thundercave, broken head en arch zijn te zien op de foto's. Allen afzonderlijk gecreeerd door de zee.
En het bied fascinerende views, deze plekken liggen allemaal relatief dicht bij elkaar en sommigen konden we lopend doen!!
Daarna toch weer de waguh in en het volgende mooie uitzicht was de Londen Bridge, vreger was dit aan land gekoppeld, maar in 1990 is het eerste gedeelte ingestort waardoor het nu op zichzelf in de zee staat.

Bij bay of islands even verderop zijn Henk en Robert even een kijkje gaan nemen, Steph bleef bij de auto, want Stacey lag in de ambulancestand achterin een knap staaltje comaslapen uit te voeren.
Ook hier was het uitzicht prachtig en werd wederom de kracht van de natuur duidelijk.

Dit was het dan!!!! snif snif snif " the end" van "the Great Ocean Road" Wauw wat hebben we hier genoten en wat hebben we prachtige plaatjes op ons netvlies staan. Het was een bijzondere ervaring en we zijn ontzettend in onze nopjes met dit fenomeen op ons "been there" lijstje.

And off we go, want we zijn der nog nie!!!! In Warnambool hebben we de subway vereerd met een bezoekje .
Stacey vind de subway ook fascinerend lekker en was het dus roerend eens met deze beslissing.

We kwamen tot de conclusie dat ergens tussen warnambool en port Fairy een niet te missen spot was. Namelijk Town Hill een vulkaankrater en meer, waarin in het hart van de vulkaan het visitors centre staat dat gerunt word door aboriginal people!
Uiteraard zijn we hier even heen ereden en hebben we een wandelng gemaakt . Het is erg bijzonder om te zien dat lava zo vruchtbaar is en dat er allerlei mooie bloemen en planten groeien. Een scala aan dierenvrienden hebben hun intrek genomen, allerlei " beware of" kwamen we onderweg tegen!! Geen spannende verhalen van een snake-attack of koalafight. hahahahaha maar wel bizar dat de slangen daar gewoon over het pad kruipen..Steph is nie zo goed met beessies!!hahahahaha.maar ja.. Dikke kans dat ze het toch niet ziet!! whoehahaha elk nadeel heb ze voordeel.

Vanuit Town Lake hadden we bedacht door te rijden naar the Grampians. Onze eindbestemming voor vandaag is Halls Gap. Een superschattig en gezellig dorpje midden in het national park the Grampians. Even wat schootwappen gedaan , de bakker had all bread 1/2 price............en ons heerlijk geinstalleerd in een geweldig leuk klein motelletje met een geweldig mooi uitzicht...maar het wordt nog mooier.....xxx

• 02 Maart 2012 - 10:07

Felicia En Jacco :

wouw wat een gave foto's en een super leuk verslag maar dat wisten we al dat kan je wel aan onze steph overlaten geniet nog lekker van jullie prachtige reis

• 02 Maart 2012 - 12:06

Carin:

Hey daar! Gaaf joh, weer al die mooie dingen die jullie gedaan en gezien hebben! Geniet nog maar! XXX

• 02 Maart 2012 - 13:56

Danielle & Kids:

Wat een geweldig verslag weer, en een heerlijke reis! Ik geniet met jullie mee! Kan niet wachten op het volgende setje verslag+ foto's, dus doe je best daar, we willen aaaaaaalles weten.....
    Liefs en kuss
    Danielle

• 02 Maart 2012 - 23:54

Sjoukje:

hey lieverd, helemaal leuk weer, om je reisverhalen te lezen!!! superrrr!!
    heb ´t vooral leuk de komende weken! kusssxxxx

• 03 Maart 2012 - 10:18

Caroline:

Super mooi!!!
    Geniet nog lekker samen!

Groetjes uit Raalte

• 03 Maart 2012 - 20:03

Marcel En Mariska:

Met deze leuke verhalen en mooie foto's kunnen we helemaal meeleven en genieten. En we leren nog het een en ander over Australie. Kortom een echte aanrader. Top dat jullie zoveel kunnen zien op een dag en dat toch heel veel met de auto is te bezichtigen. En Stacey heeft groot gelijk om af en toe even haar oogjes dicht te doen heeft ze nog een reden om een keer terug te gaan.
    Geniet nog lekker en ook de groetjes van Rens en Lian

• 04 Maart 2012 - 12:06

George:

Wat een schitterende kust jongens ! Ben benieuwd op de volgende foto'ds !!!!!
    Greetings,
    George

• 04 Maart 2012 - 19:26

Edwin:

Wauw, en op de kaart van australie hebben jullie echt nog maar een klein hoekje gedaan. Wat een land zeg! Leuk om al die mooie plaatjes te zien!

• 04 Maart 2012 - 23:25

Loes:

Beetje laat maar ik had het verslag al gelezen op mijn telefoon en ik bekijk nu pas de foto's. Mooi hoor geniet nog maar lekker want het zo weer voorbij dikke knuffel voor jullie allemaal

• 28 April 2012 - 16:25

Herman Scholten:

Een hele tijd niks van elkaar gehoord. heb een andere computer vandaar.Vandaag je zus gehad in Giethoorn was erg gezellig.dus de groeten