Sightseeing over the top - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu Sightseeing over the top - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu

Sightseeing over the top

Door: Steph

17 Februari 2012 | Australië, Apollo Bay

Morning!!

Na een relaxmiddag en avond zijn we de volgende ochtend de auto in gestapt met grootse plannen.. Ja vandaag zouden we via een prachtige route door de bergen via allerlei falls , een threetopwalk en nog veel meer moois naar Port Campbell.

Met de kaart in de aanslag pakten we meteen de goede weg. Een goed begin , maaaaarrrrr waarom makkelijk doen????? Al na een km of wat vroegen we ons af of dit wel juist was? We reden op een heeeeeeeeeeeeeel smal bergweggetje knetter hoog in de bergen en er was GEEN railing. Hmmmmm ok maar het is wel schitterend!! Dus gewoon door cruisen.
Na ongeveer een kwartier slingeren kwamen we Willy the Wallabie tegen , hij zat heerlijk aan de rand van de weg in de struiken te plukken. De auto hebben we door laten rollen tot zon 20 meter en wij plaatjes schieten , vanuit de waguh natuurlijk hahahaha

Hup weer verder de kronkelende bergweg op. Hey borden..... the beauchamp en triplet falls met een prachtige pijl!! Zaten we toch goed!!!!! Wij naar de watervallen, maar bij beide falls bleek de wandeling minimaal 1 uur tot max ..... te zijn. Dit was voor Henk geen daverend goed plan, dus hup de auto in richting threetopwalk.

Na weer enkele km toeren kwamen we op de highway richting great ocean road, maar nergens!! borden over the otway fly!! hmmmmm deze hebben we dus gemist.. Na enig speurwerk op de kaart bleek dat wij alle wegen behalve de grote weg hadden gereden!! Op een landkaart zijn dit de piepkleine bruine streepjes die nauwelijks te volgen zijn!! En wij hebben ze zo ongeveer allemaal gezien whoehahahahah

Op de highway fris en fruitig richting ons volgende doel. The otway lighthouse, een vuurtoren in zeer mooie staat met daar allerlei info over hoe dit vroeger ging. Niet te vergeten ook nog een prachtig uitzicht. Hier waren we rond de middag en hebben we een poosje rondgewandeld
De auto weer in en terug naar onze lieve vriendjes , want op de weg naar de vuurtoren zaten hele koalafamilies te poseren in de bomen. Soms meerdere per boom !! echt een prachtig gezicht!!Wij ditmaal auto aan de kant en plaatjes schieten!!!! Wauw..een schitterend stukje wilde natuur.

Aangekomen in Port Campbell hebben we in onze kamer.... nahjaaaa ons kleine huisje een heerlijk bammetje gedaan en is Henk even gaan liggen en hebben wij schootwappen gedaan . Onderweg druk prakkeseren over wat nou de beste planning zou zijn voor al het natuurgeweld wat we hier gingen bezoeken. Na enig mijmeren en overleg met Henk!! nouja overleg, Henk vind alles prima!! hahahaahahahaha
Zijn we de auto ingestapt en een stukkie terug gereden naar de Gibson Steps...... want jahaaaaaaaaaaaaaaa yeah hier begon dan eindelijk de TWELVE APOSTELS waar we zoveel al over hadden gehoord en gelezen.

De gibson steps is een allemachtig stijl smal trappetje vanaf de rots naar het strandje eronder. aleen met laag water kan je daadwerkelijk naar beneden, want met hoog water rijkt de zee tot aan de rotswand.
En daar beneden heb je werkelijk een prachtig zicht op de eerste apostel.

Vroeger was de kustlijn mooi golvend met uitsteeksels. Deze uitsteeksels zijn enig moment door toedoen van de zee van land gescheiden, dit komt doordat dit rotsgebied van een zachter gestente is.
Vroeger waren er 12 , maar de zee heeft inmiddels al een gedeelte afgebrokkeld en opgeslokt zodat er nu nog 7 staan.
Zie de foto's het is prachtig!!

Omdat dit geddelte meerdere km betrekt zijn we met de auto van het ene plateau naar de ander gereden.
Daar heb je op allerlei wijzen zicht op dit fenomeen
Het was echt bijzonder om dit te zien en dit is er zeker een die op je lijstje hoort!! Fantastisch !!!!

Hier laten we het bij voor vandaag!! meer pracht en praal in ons volgende verhaal.

• 25 Februari 2012 - 07:21

Carin:

Wauwwwwwwwww ik wil ook weer!!!!! Geniet nog maar even! XXX

• 25 Februari 2012 - 07:41

Erica:

Zoooo jij zit daar wel goed. Veel genieten hè en veilig weer terug

• 25 Februari 2012 - 08:14

Annemarie:

Wauwww! Ziet er goed uit daar!!! Leuk om jullie verhalen te lezen en dat het goed gaat met Stacey en je vader!! Dikke kus en geniet!!!!! X

• 25 Februari 2012 - 08:38

John:

t ziet er allemmal een beetje saai uit
    volgens mij vinden jullie er niks aan.
    nog effe volhouden dan kunnen jullie weer snel terug

• 25 Februari 2012 - 10:25

Saber:

Leuk om te zien dat jullie het naar je zin hebben, ik vermaak me hier ook wel hoor me po ;P.
    Nog veel plezier we horen nog wel van jullie.

Groeten.

• 25 Februari 2012 - 11:08

Jeannette:

Oooh waw wat een reis en mooie foto's en voor strakkies een heel goede reis terug

• 25 Februari 2012 - 11:36

De Brouwers:

Goejemiddag !
    Wat een mooie foto's ! Fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal.

Wij vonden het erg leuk dat jullie vd week met Pieter zijn verjaardag gebeld hadden en we jullie ook even 'live' aan de lijn hadden.
    Geniet ook nog verder van/met de familie daar.
    Zijn er ook al boeken gelezen, of te 'druk ' deze vakantie ??

Dikke knuffels van de meiden voor Stacey (die vragen zo af en toe of ze nog op vakantie is en nog wel terugkomt !)
    De groetjes van ons, en we kijken weer uit naar het volgende verhaal

• 25 Februari 2012 - 11:36

De Brouwers:

Goejemiddag !
    Wat een mooie foto's ! Fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal.

Geniet ook nog verder van/met de familie daar.
    Zijn er ook al boeken gelezen, of te 'druk ' deze vakantie ??

De groetjes van ons, en we kijken weer uit naar het volgende verhaal

• 25 Februari 2012 - 15:51

George:

Een woord, schitterend !!!!!!!

• 25 Februari 2012 - 17:33

Edwin:

Lijkt mij ook helemaal niet vervelend om een beetje 'verkeerd' te rijden en dan opeens allemaal mooie plekjes te zien. af en toe verdwalen kan ook best leuk zijn!

• 27 Februari 2012 - 18:09

Ellen:

Ach wat moet ik zeggen................... Ik ben STIKjaloers

• 28 Februari 2012 - 14:53

Pa En Ma .:

Hallo allemaal . Wat leuk dat jullie gebeld hebben, echt een verrassing.En ook vooral dat het zo goed gaat allemaal .Wat een verhalen en belevenissen ,en prachtige fotos. Kan stacey en je vader het allemaal wel bijbenen. jullie zijn nu even lekker aan het genieten bij de familie ,geniet daar ook van,en doe ze ook de groeten van ons. Nou veel plezier ,nog vele mooie belevenissen en fijne dagen.Groetjes uit dit kouwe kikkerland van Pa en Ma .

• 28 Februari 2012 - 23:15

Loes:

beetje laat maar we hadden elkaar algesproken via skyp wat een leuke foto's nu is het weer wachten op de volgende. ben reuze benieuwd dikke knuffel van mijn doei doei

• 01 Maart 2012 - 17:07

Pa En Ma.:

Hallo allemaal. Wat gezellig dat ik julie ook op mijn verjaardag gesproken heb,de hele famie bij elkaar. Eerst al de verrassing met zijn allen ontbijten, en dan julie aan de telefoon wat geweldig.Ik heb vanmiddag Zwanny gebeld ,om te horen hoe het met haar ging. Nou vervelen doet ze zig niet, ze was harstikke druk, op een leuke manier.Even gezellig gebabbeld, over julie natuurlijk,en over de reis en fotos. Nou jongens geniet er nog van ook met de familie ,en ga de dagen maar vast aftellen, het is zo voorbij.Groetjes aan iedereen, en tot het volgende verslag en fotos,ben heel beniewd naar stacey ik hoop haar gauw te zien als julie terug zijn. Groetjes van Pa enMa.