Australia we loved it - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu Australia we loved it - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu

Australia we loved it

Door: Steph

11 Maart 2012 | Australië, Sydney

Vandaag is het zondag 11 maart.Tijd voor het laatste verslag vanuit down under!!!!!Morgen vertrekken we naar Singapore.

Maar eerst willen we even stil staan bij het overlijden van Opa. Voor ons vrijdagochtend , maar in Nederland donderdagavond kregen we het trieste bericht dat Opa zijn ogen heeft gesloten. Dit was een enorme schok, simpelweg omdat we hier geen rekening mee hadden gehouden.
Ook via deze weg willen we iedereen veel sterkte wensen en in gedachten zijn we erbij.

....................................

Het is echt mixed feelings over the top, maar we gaan nu het laatste verhaal beginnen.

Nadat we aankwamen en de relaxmomenten volop gepakt hebben zijn we samen met de M&M's op zaterdagavond naar Brighton beach gegaan . Een prachtig stukje strand en heerlijke watertemperaturen..Stacey wandelde zelf de zee al in, totdat Steph op het geniale idee kwam om toch eerst ff die luier af te doen hahahahaha.
Daar hebben we wat vrienden van M&M's ontmoet en samen met hen onder het genot van een biertje , de zonsondergang bewonderd terwijl we fish and chips aan het verorberen waren. mmmmmmmmmmmmmmm Het was een geweldige avond!!!

Inmiddels was Rebecca bevallen van een prachtige dochter Danieka (25-2-2012)
Dit was echt een babyweekendje...superleuk om dit mee te maken!!

De week erna zouden we een dagtripje doen naar de Borrossa Valley, een wijnstreek op ongeveer een uur rijden. Deze trip ging niet door want op de bewuste dag regende het de heeeeeeeeeeeeeele dag!! Dit was overigens ook de enige regenachtige dag!! De dagen erna was het wat koeler, maar wel droog....

De zaterdag hadden we afgesproken met Ian (alias the international man) and Louise, we hebben ze een real dutch meal voorgeschoteld. Allerlei lekkers, boterkoek, hutspot, griesmeelpudding, rode kool met appeltjes, en ook nog poffertjes.. Ondertussen hebben een fantastische middag/avond zitten kletsen en lachen!!

Tussendoor hadden we Marc zijn 41ste bday gevierd op zondag dus ff een BBQ,heeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!

Nieuwe ronde nieuwe kansen, we hebben een andere dag gepland en het was fantastisch weer!!
Dus de waguh in en op naar the Valley, daar bevind zich namelijk ook de
Wispering wall. Een dam die in 1903 klaar was en toen kwam men erachter dat als je aan de ene kant van de wall iets zei je het aan de andere kant kon horen op 144 meter afstand. Fascinerend
Dit was onze eerste stop en natuurlijk moesten wij dit ff proberen. Henk aan de ene kant en wij met Jurriana en Stacey naar de andere kant. We waren nog niet eens op de plek van bestemming en we hoorden al " haaalllloooooo, haalllloooooo" Henk kwmam luid en duidelijk door, echt zoooooooooo grappig.
Dit gebied rondom the Whispering wall is een prachtig water-reservoir !
We hebben hier heerlijk staan genieten van de omgeving en natuurlijk lekker staan bakeleien met elkaar via de muur hahahahaha!!

Daarna de waguh weer in en Jurriana bracht ons naar de oude boerderij waar zij opgegroeid is, de boerderij waar Henry gewoond heeft en dit alles via prachtige wegen !! onderweg zagen we een joekel van een boom en we zijn daar maar eens ff gestopt. Bleek dit een bijzondere boom. jawel, een boom waar een gezin in gewoond heeft!!!! Onvoorstelbaar, maar wel een bijzonder verhaal..
De waguh weer in en op naar de M&M's want vandag was de echte verjaardag , en er was nog vlees over.... vervelend!!!!!!! dus hup , weer een bbq......

Ook erg geinig, iedereen maar dan ook iedereen heeft hier een vegetablegarden.. met fascinerend grote courgettes... hier zucchini(spreek je uit als zakkini) genoemd.. Dus wij bij Rebecca een zucchini uit de tuin gevist waar we de hele periode wel van knden eten..
Gebakken, gekookt, mousse, ovenschoteltje, soep Echt hilarisch.. zucchini zucchini zucchini.. en na 2 dagen rebeca bellen om te vragen of ze nog meer heeft. whoehahaha where running out off zucchini....
We hebben de zucchini veelvuldig als onderwerp van gesprek gehad . We hebben ons echt suf gelachen.. En natuurlijk hebben we niet alles geprobeerd, maar het was wel prachtig om geniale grappen over te maken!!

Woensdag, wederom heerlijk weer zijn we op een dagtrip richting Victor Harbor. Een prachtig plekje op ongeveer een uurtje rijden. Wederom een schitterende route er naartoe.. Onderweg nog gestopt bij Port Elliot, daar even wandeling gedaan en het mooie uitizicht vastgelegd..
In Victor Harbor aangekomen hebben we eerst de subway vereerd met een bezoekje en daarna zijn we naar het eiland gewandeld. Op het eiland kan je allerlei wandeligen doen, maar wij hebben een stukje langs het water geslenterd en zijn daarna heerlijk relax terug gegaan..
Wat een mooie route hadden we weer op de terugweg... het lijkt wel of elke weg die je neemt je weer verrast met een of ander fancy view...

Vrijdag zijn we naar Gorge Wildlife park gegaan.. 2 autos volgeladen en hup alweer een prachtige route!!!!
Het wildlife park lag verstopt in de bergen... en bood ons een uitermate bont gezelschap...Allerlei vogels, kangaroos, koala's, dingos, g-force, monkeys en lots en lots more!!!
Stacey knuffelde nog ff snel de kangaroo voordat hij weer verder hopte, en bij de koala's vond ze het beertje zoooooooo lief dat ze haar hoofdje helemaal tegen hem aanlegde!!!!zoooooooooooooooooooo schattig....
De buggy werd voornamelijk gebruikt om alle flessen te dragen, Stacey had namelijk 8 paar armen die haar optilden.. Ze hopte van de een naar de ander en heeft volgens mij een topdag gehad!!! Opa's ijsje heeft ze even gefinished , opa helemaal in een deuk, maar dappere Stacey bleef gewoon rondwandelen met dit veel te grote stuk ijs.. hahahahahahaha

Savonds hebben we een bbq-fish night gehad bij Cassandra ,Shane and the kids.. Wauw heerlijk, verse vis in de pan!! Wat een geweldige afsluiter van de dag.

Zaterdag zjn we met Tante Rietje op souvenierjacht gegaan in de central market en hebben we in de stad nog een klein beetje festival meegepikt. Allerlei straatartiesten doen alerlei leuke, mooi, gekke, vreemde, grappige dingen!!
Echt gezellig om zo door de stad te wandelen. Na een prettige lunch zijn we weer richting auto gewandeld, want we hadden 70+ bij ons en het was toch stiekem best behoorlijk zweterig warm in de stad.. Thuis weer heerlijk bakkie gedaan en gebabbeld.

Dit waren onze aussie avonturen....
Zometeen doen we een finalbbq at M&M's en ons volgende verhaal komt vanaf Singapore!!!!!knuffels

• 11 Maart 2012 - 11:02

MnM's:

Hey guys, was gezelli hoor al die bbq's. We hebben van t gezelschap genoten. Cheers

• 11 Maart 2012 - 15:15

George:

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jullie Opa. Best wel triest en inderdaad mixed feelings. Sterkte met het verwerken van dit verlies.

De reis gaat door en wat een reis. De indrukken zullen voor altijd op je netvlies blijven. Prachtig land en goed weer ! Ergens anders in Aussie land is het minder. Goede reis naar Singapour !!!!!

Regards,
    George

• 11 Maart 2012 - 23:41

Loes:

Hallo luitjes.

Robert en stef nog gecondoleerd met je opa dit is niet zo fijn om zo je vakantie af tesluiten.

Weer een steen goed verslag hoor, en zo als ik op de foto zag lekker gekleurd (bruin of Rood)hahaha jajaja kom ons straks maar jaloers maken op je kleurtje. ik kijk uit naar vrijdag jullie natuurlijk niet dat begrijp ik wel. De foto's zijn ook weer heel leuk en mooi. bij deze weer een hele dikke knuffel van mijn

• 12 Maart 2012 - 10:43

Danielle & Kids:

Wat is het weer lieieieieieieffffff allemaal, vooral de baby- en Staceyfoto's, echt te schattig.
    Lieverds, een hele goede reis naar Singapore, en daarna back home, we zullen jullie met open armen ontvangen!
    Liefs en tot snel!

• 12 Maart 2012 - 13:44

Laura Alfrink:

wat een geweldig reisverslag,wel heel duidelijk dat jullie genieten!En lekker eten....vliegen de kilo's er ook aan???niet over nadenken,straks weer in nederland,een beetje in lentetooi,aan de lijn.Buiten is het 13,9graden en zonnig!En de voorspelling tot aan met vrijdag idem!
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot ziens.

• 12 Maart 2012 - 18:14

Edwin & Marije:

Wauw, die 4 weken australie gaan snel voorbij! Veel plezier in Singapore, dat vonden wij echt een prachtige stad.

• 15 Maart 2012 - 18:18

Carin:

Weer leuk om jullie verhalen te lezen!!! X