The Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van robertensteph - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Steph

19 Februari 2012 | Australië, Sydney

Haaaai there,
nadat we geinstalleerd waren in het motel en heerlijk aan het genieten waren van het prachtige uitzicht zagen we een hele groep hang-kangeroos op ongeveer 500 meter afstand.

Ze hopten richting ons en wij zaten klaar voor een schitterende fotosessie....maar een beetje kangeroo is niet helemaal gek natuurlijk.......dus ze komen in het licht niet te dichtbij!!!!! duhuh!!! alleen in de schemer en in het donker komen ze zon beetje voor je deur hangen!!!!

Robert liep met de cam in de aanslag richting roo-klan en seinde richting ons dat we even dichterbij moesten komen en rechts in de tuin bij de buren zaten een paar roos keihard te chillen en dit was toch wel gezellig dichterbij!!steph, steph, steph!!!! kijk kijk kijk.... hop hop hop hop , 2 roo-friends hopte vlak voor onze neus langs om bij de rest te gaan hangen..
onze eerste kennismaking met the Grampians was echt fascinerend en we hebben echt heeeul lang naar de roos zitten staren!! Amazing.

Na een uberchique ontbijt met the half price schootwappen zijn we de volgende ochtend de waguh ingestapt en on tour gegaan in de Grampians National Park..
We hadden wat research gedaan en waren er uiteraard helemaal klaar voor.. De eigenaresse wist ons te vertellen dat het een prachtige dag was om een tripje te doen, want het zou minder warm worden...
Yeah Right!!!!!!!
Op het eerste punt Boroka Lookout kregen we een adembenemend uitzicht over een grote variatie in landschappen!! Het was een beetje frissies, maar het zonnetje brak net door en we hebben hier heerlijk genoten van dit adembenemend netvliesstrelend uitzicht!!!

Word het zon dag!!!!! met alleen maar mooie dingen!!!Yep dat word het!!
Op naar de Balconies, auto geparkeerd, buggy eruit gevist rugzak op en off we go!!
Het was 1 kilometer lopen, nu denk je , wat is nou 1 kilometer?????!!!!! nou das best lang....... Stacey had namelijk bedacht dat ze zelf de buggy wel ff ging duwen, das op zich oooook nog niet zon probleem!! maar Stacey stopte ook bij ieder takje of steentje!!Na 40 minuten van stoppen en weer een stukkie wandelen zagen we dan het lookout punt!!
Een soort enorm balkon midden in de rotswand bood ons een schitterend zicht op de omgeving....

Hoe zijn de benen Henk?????
= Prima
ok, ready voor de terugweg??
= Zeker
and off we go!!
de terug weg hebben we Stacey kunnen overtuigen dat een piepklein rustmomentje erg goed is voor je body and mind en heeft ze na enig discussieren besloten plaats te nemen in de buggy!
Hierdoor liepen we ineens 20 minuten over de kilometer hahahahahahaha.

Van daaruit zijn we naar de McKenzie Falls gereden
Inmiddels was het hot and sticky!! en bij de falls konden we wederom kiezen uit diverse routes..Na een bezoekje aan een uitzichtpunt op de falls redelijk bovenin heeft Henk besloten dat zijn benen toch minder gezellig aanvoelden en dat een afdaling of klim toch serieus geen goed idee meer was voor hem..
Na overleg hebben we besloten dat Steph en Ro toch ff (lees, we zijn zo weer terug) een kijkje gingen nemen. De afdaling was indrukwekkend , maaaaarrrrr goed te doen... the falls waren spectaculair en onderin hebben we hier even van genoten terwijl Steph moed aan het verzamelen was voor die donderse klim.. Want het was 30 graden pluche en de druppels liepen ook gezellig mee. Met 2x ff chillen en daarna doormarcheren naar boven kwam Robert best fit aan en Steph gebroken op een piepklein afstandje... whoehahahahahahaha traplopen is toch anders als handbal!!!!!! you know!!!!

Boven Henk en Stacey gevonden die samen een schitterende tijd hadden gehad. Genoeg aandacht van eenieder die passeerde en dikke schik samen!!
Op het enige terras hebben we nog een ijsje gegeten, in deze temperaturen moet er soms gewoon ijs genuttigd worden hahahahaha..

Dit was me het dagje wel!! op naar de hangroos bij ons motel!!

Stacey is zo ongeveer omgevallen en Henk en Robert gingen een take-away regelen zodat Steph Stacey in haar bedje kon stoppen.
Voor de deur van onze kamer hebben we genoten van een heeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrlijk koud biertje en een lekkere pizza!!!
Ondertussen kwamen 2 cockatoos even buurten bij ons, op ongeveer 50 cm hebben we een goed gesprek met ze gehad!!! Wauw fantastisch hoe die beestjes zo relax dichtbij komen!

Henk heeft zich echt vreselijk moeten inhouden, want hij mocht de beestjes niet voeren. Dit is zoooooooooooooooo niet Henk... Elke keer als zijn arm bijna uitchoot wist hij hem nog net te beheersen en het stukje voedsel in zijn eigen mond te stoppen.Chapeau, we zijn trots pap.

Na nog een heerlijk biertje en even nababbelen over deze mooie dag en ook nog even genieten van de hang-roos zijn we lekker gaan slapen, want de volgende dag was weer een tour dag!! richting ...........

• 06 Maart 2012 - 06:46

Loes:

Was weer een fantastisch verslag. Zo als alles gescheven wordt is het net of ik er bij ben. Ogen dicht én dit alles nog een keer te beleven. Ga zo maar lekker door om alles op te schrijven. Dikke knuffel van mijn.

• 06 Maart 2012 - 09:10

Danielle & Kids:

Wat een super begin van mijn dag: lachen en meegenieten! Heeeerlijk, net of ik erbij was. Ik zweer het zussie, je moet reisverslagen gaan schrijven, dat wordt dikdikdik geld verdienen, hahahaha. Als je dan door je inspiratie heen bent, kun je altijd nog dakloos-opvang-verslagen gaan schrijven, ook een gat in de markt volgens mij......
    Kuss, ik mis jullie vreselijk, maar gun jullie alles wat je meemaakt dubbel en dwars!

• 06 Maart 2012 - 09:23

Folkert Jan:

Schitterende weerlegging van jullie avonturen in down-under, met name tussen de regels gaan bij mij allerlei dingen leven, hoe dingen bij jullie vergaan, hhahahahaha.
    Bovenstaand verslag geven jullie het volgende aan:
    de weg terug hebben we stacey weten te overtuigen ...... enz.
    Om een vertaalslag te maken wat er nu precies gebeurd op dat moment, denk ik als volgt te kunnen beschrijven.

R.: Wat een hitte, gvd, Steph stop je kind in die buggy of ik sta niet in voor de gevolgen.
    S.: Ja jezus dat is ook jou kind hoor, idioot
    R.: Kan me niet verd.mmen, dat schiet toch niet op, als jij dat kind niet in die buggy stopt loop je maar alleen met dat pokke kind, ik loop anders alvast vooruit.
    Stacey.: Loopt geinterresseerd even terug om een stokje op te rapen.
    R.: Gvd
    S.: In gesprek met Stacey, bla bla bla
    R.: (Zucht) Krijg toch de t.fus.
    S,; Toch wel fijn he R. dat ze kan lopen.
    R.: Ja, ja (blond wijf)
    R.: Als je dat kind nou in die buggy stopt, zijn we wat sneller bij de autooooooooooo
    S.: Ja, maar als ze nou niet wil, dat gaat toch niet
    R.: Gvd
    Stacey: brabbelt er op los
    S.: Hoor je dat R. , het lijkt wel alsof ze engels praat. Hoor je dat R., wat leueueuekk.
    R.: (Ik wordt gek van dat wijf) Ja, ja
    Bij de auto aangekomen:
    S.: Was een gezellige wandeling, hartstikke mooi uitzicht, of niet R.????
    R.: Ja, ja, laten we maar kijken waar we een biertje kunnen pakken.
    En van daaruit zijn we naar McKenzie Falls gereden.

Voor de mensen die dit lezen: Alle mogelijke vergelijkingen, of mogelijke verwijzingen in deze vertaalslag zijn dus verzonnen. M.a.w. gewoon flauwekul.
    Heerlijk jullie verslagen te mogen lezen, groetjes FJ

• 06 Maart 2012 - 18:18

Carin:

Top! X

• 07 Maart 2012 - 11:44

Fenna:

Hoi Stacey, ik vin jouw lief en mooi en ik mis je wel.
    de foto's heb ik net gekeken met mama.
    Ik zag jou daar ook op, dat vindt ik wel leuk.
    Doei pipeloei , kus van Fenna