Key West and now the Glades - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van robertensteph - WaarBenJij.nu Key West and now the Glades - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van robertensteph - WaarBenJij.nu

Key West and now the Glades

Door: webmaster

09 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

hmmmmmmmmmm waar zullen we beginnen..... Daar waar we ge-eindigd zijn natuurlijk.. duhuuh.

De bus kwam ons oppikken om 7:00 en na uiteindelijk 4.5 uur ipv de beloofde 2.5 uur kwamen we aan in het uiterste zuiden van de USA. Genaamd Key West.

Ons guesthouse hadden we snel gevonden en dit bleek echt een ultra schattig kamertje voor een veel te hoge prijs, hahaha welkom in de Key's. Waar alles over the top expensive is.. Maar wel gezellig..

Het km-vreten kon beginnen, dus na een mooie impressie van het eiland zijn we de bar ingedoken. (want BOB en RIA, zij is geboren in nl, vertelden ons in de bus dat we naar Tony's moesten, want dit was DE kroeg waar THE FAMOUS writer Hemmingway altijd biertjes dronk.Enig stel deze Bob en Ria, te leuk gewoon)
Dus in CAPTAIN TONY'S SALOON hebben we ons een kruk voor 2 dagen geregeld. En echt serieus ons best gedaan op de pullen die ze schonken. hahahaha. Echt hysterisch waren de oude grijsjes met gitaar die elkaar afwisselden met de live muziek. (covers van the eagles, stones, enz enz.)

Omstreeks 17:30 moest je op Mallory sq zijn, daar was de actie en en en en de wereldberoemde prachtige sunset..... Je raad het nooit, maar wij waren er ook. En ja het was prachtig, amazing, beautiful, WAUW!!!!!!! kodakmoments over the top!! Wat ook echt enig was. Alle straat-artiesten, de een nog gekker dan de ander( dan voel je je ineens best normaal) fantastische optredens en op elke 2 meter een ander. How bizar...
Hapje eten, en op naar Tony's....

Wakker worden en toe zijn aan een daverend ontbijt wat serieus NERGENS te krijgen is......Jaaaaaaa een ouwe grijze harley-rocker stond zijn ontbijt buffet aan te prijzen... Enof we dat willen. lovely... 1 koffie betalen en 3 drinken. (geen kopjes, maar sloten)

Op naar de terminal want onze vervolg trip moest nog ff geroggeld worden..Weer aantal km verder eindelijk het verlaten gebouwtje met de aardigste key bewoner ooit gevonden. Deze man begreep ons, dacht mee, kwam met ideeen en ...... het werd een huurauto.. that's the cheapest way!!!
Toppie, helemaal klaar voor morgen en nog een heerlijke dag te gaan besloten we naar de andere kant van het eiland te lopen. (tussen alle losgelaten-cruiseschip-toeristen)
Het was die dag 30 graden, dus een biertje vonden we zeker gepast bij onze lunch. (op de pier, in het zonnetje)
Heerlijk gerelaxed, terug nog een ijsje, nou ja een ijs.. gegeten bij Flamingo-Crossing... WAUW.... mmmmmm..te goed gewoon!

Ja als afsluiter van deze laatste dag Key West nog even naar Tony's waar vandaag een 3mans-grijze-gitaar-formatie fabulous stond te rocken!!!

Wekker ...... Regen.. wat. Regen??? dat meen je niet.. dus wel.. nou ja tas op de rug en op naar de bushalte.. shit geen losse dollars op zak.. en nu?? uhhhmmmm. We zien wel, doen gewoon dom, is Steph wel goed in, hahahaha . In de bus hebben we onze act fantastisch uitgevoerd.. De donaties aan Unisteph, wereldnatuursteph, steph beton kwamen van alle kanten.. Kortom door de goede doelen is onze bustrip naar the airport gefinancierd.
Daar stond onze Dodgie, de Dodge Caliber .. instappen en scheuren maar.

Nu zijn we aangekomen in het meest vage guesthouse ever. focus dude!!!!en morgen gaan we naar the everglades....

wauw weer veel meegemaakt he, stay tuned.. meet ya in ????? you'll see
knuffels ons

• 09 Januari 2010 - 23:49

Loes:

Nou het is weer gewelig stuur de zon maar naar nederland echt heel koud brrrrrrrrrrrrrrrrr goed voor de energie rekening dus geven jullie dat maar lekker uit aan vakantie op naar het volgende verslag kijk er al naar uit groetjes Loes en Gerard

• 10 Januari 2010 - 08:00

Helma:

ben echt benieuwd naar de foto's.
    hier sneeuwt het dus geniet van de zon daar.

gr helma

• 10 Januari 2010 - 14:25

Edwin:

Haha wat een geweldig leuk verslag! terwijl jullie in je korte broek aan het strand zitten is hier in nederland net het sneeuwjachtseizoen geopend.

• 10 Januari 2010 - 18:48

Pa &Ma :

Hallo robert en stephonie .Jullie maken ook weer van alles mee.Dan een dronkaard,of geen geld zgn op zak, mooi stel zijn jullie.Maar geniet er nog maar lekker van,ook in de regen. Hier is weer een pak sneeuw gevallen, en t is ook koud. welezen het wel weer. groetjes van Pa&enMa

• 11 Januari 2010 - 09:41

Wil Rodijk:

jullie genieten enorm van de kou / warmte/zon/het eten/de reizen met bus enz. heerlijk!!!!
    ik heb met dit uitzonderlijk weer in Nederland nutuurlijk weer een griepje.In australia is het 40 graden (heb Mara en Marc gesproken) Moet a.s.donderdag naar de notaris alles regelen.