monks and markets - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van robertensteph - WaarBenJij.nu monks and markets - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van robertensteph - WaarBenJij.nu

monks and markets

Door: webmaster

24 November 2008 | Laos, Luang Prabang

Even snel een kleine update, want we gaan morgen nog meer richting het noorden (nong khiaw en muang ngoi neua) en de stroomvoorziening daar is ernstig beperkt, anders word ons verhaal met 6 dagen belevenissen slaapwekkend lang... en dat lieve kijkbuiskinderen doen we jullie niet aan..

Gister extreem vroeg opgestaan om het kloosterritueel te aanschouwen. Monniken lopen langs en nemen voedsel als offer in ontvangst van de vrouwtjes langs de straat..

Heel erg bijzonder om dit te aanschouwen... Samen met alie en tessa lekker ontbeten en hup de minivan in voor een tripje.
De 'tad sae' waterval was echt schitterend en de natuur eromheen zeldzaam groen. Onze dombo (ceo) had er de kracht niet meer voor en ging halverwege gewoon stil staan. whoehahaha , zit je dan.... na veel aarzelen kwam hij weer in beweging en bracht ons veilig weer terug. Echt geweldige beestjes..die dombo's...

Gisteravond over de nightmarket gewandeld .. overdag staat de straat vol met fruit en groente , om 17uur word alles omgetoverd in sjaaltjes / shirtjes / sloffen en zilver. kortom de hele dag markt...ppppfffffffff en die fruitshakes zijn zoooooooooooooo lekker daar kan je gewoon niet aan voorbij gaan...mmmmjammmie

Vandaag besloten om met het vliegtuigje naar vientiane te gaan de 29ste in plaats van weer een helse rit door de bergen..
Na deze verlossing de tuktuk ingestapt voor een tripje naar wederom een denderende watermassa van boven uit de berg.. Deze de Kuang si was qua park nog groter en we hebben daar een paar uurtjes rondgewandeld.. helemaal naar boven geklommen om niets te zien.... bagger!!! dus weer helemaal naar beneden en de workout was weer compleet, hahahaha..

daaag duifjes , see you next time take care
knuffels ons

• 24 November 2008 - 18:19

Jannie Eeeeen Gerrit:

Hoi, hoi lief'erds,
    Hebben alles gelezen en vanavond heeeeel erg aan jullie (vooral Stefhanie) gedacht. Had nl. chocopudding met heeeeeel veel slagroom (erg lekker) gekookt. Gaat alles goed met Robert? Daar horen wij niets van.Vorige week naar Tarzan geweest. Geweldig.Dag lieverds tot de volgende keer. Mamma en Gerrit

• 24 November 2008 - 20:22

Quesssss Whooo!:

tjeez wat lekker zeg al dat water en dat groen. hebben we hier nie, alles is wit, wit en nog eens wit. hahah.

nou geniet nog ffe van al dat water uit de lucht. over n paar daagjes vliegen wij, eveneens lekker naar de zon. xxx

• 26 November 2008 - 19:02

Carin:

Hallo daar!!

Wat een verhalen zeg!!! Echt super gaaf. We missen je wel hoor Steph ;) Gelukkig zien we je de 7e weer.

Knuffels, Carin.

• 26 November 2008 - 21:30

Barry En Helma:

he daar
    nog 10 dagen en jullie zijn weer in nederland. dus geniet er nog van.
    gr ons 3tjes

• 27 November 2008 - 13:14

Machteld En Dennis:

Zo te lezen genieten jullie daar lekker! Veel plezier nog de laatste daagjes!

• 27 November 2008 - 20:14

Mara En Linda:

we lezen het alweer het gaat nog steeds goed daar.wat een ellende al dat moois daar.geniet ervan want het schiet alweer op.Dikke kus voor beide!!!!!!!! toedeloe

• 29 November 2008 - 17:01

Jannie En Gerrit:

Hoi Hoi, Jullie komen toch wel weer terug he?
    Het vliegveld in Bangkok is nog altijd bezet, dus wij zijn heel benieuwd WANNEER we jullie op moeten halen!
    Lifs van ons.

• 30 November 2008 - 11:48

Pa Ma:

hallo alles goed bij jullie mooi weer zeker hier sneeuwt het `3o november mooie mooie foto.s en vele belevenissen geniet er nog van .het is bijna voor bij ';hoop wel dat t lukt op tijd mee te gaan hou t in de gaten tot de volgende berichten groeten van ma en pa doeiiii