sightseeing over the top - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van robertensteph - WaarBenJij.nu sightseeing over the top - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van robertensteph - WaarBenJij.nu

sightseeing over the top

Door: webmaster

22 November 2008 | Laos, Luang Prabang

Na onze aankomst in Maylyn guesthouse, vlakbij de rivier en net buiten het toeristengeneuzel hebben we een paar heerlijke dagen rondgehangen aldaar.

Eerst met een band (tubing) van de rivier af, met onderweg diverse barretjes , een glijbaan en swings.
Dus van barretje naar barretje en de daredevil uithangen op de swing.. hahaha. Maar het was echt heerlijk relaxed en de omgeving prachtig..
Na aankomst bij beginpunt ergens eind van de middag eerst een heerlijke banana/chocolat pancake naar binnen gepropt... echt we are addicts now!!!! fantastisch.. gewoon een stalletje op straat , een enorme bakplaat en bakken met die handel..

S'avonds eerst effe naar de poelier voor wat kippetjes, anders kwamen we niet uit met de rekening die 1 miljoen bedroeg..... whaaaaaaaaaaa zoveel kippen!!!! jep..

De volgende dag zijn we uit onze bamboehut gekropen voor een enrom ontbijt om vervolgens aan onze wandeltocht te beginnen.
Door lokale dorpjes en langs prachtige uitzichten.. Een aantal grotten bezocht met de prachtige boedhabeelden ergens verstopt achterin de grot.

Uiteindelijk hebben we zo'n 25 km in de benen in 7 uur.
En waren we behoorlijk gaar!!! joh!!! toch!!! jazeker!!

Wederom fris en fruitig de volgende dag ons opgemaakt voor de busrit door hel..(bergen) We hadden de laatste 2 plekjes , robert voorin en steph ergens achterin. En de rit duurde een uur of 8.Met een bus waar we ernstige twijfels over hadden.. De chauffeur kon amper meer schakelen en elk moment dachten we dat ie gewoon achteruit de berg weer af zou gaan.hihhihihi... Bij de eerste stop nam Ro serieus in overweging om een nieuw paar billen aan te schaffen en bij de tweede stop bood ie de zijne te koop aan tegen een leuk prijsje..Whoehaha, kortom we waren gebroken.Maar aangekomen in luang prabang een guesthouse gevonden aan de mekong, kortom dus alleen maar genieten van prachtige uitzichten en heerlijke rust.

Vandaag hebben we een wandeltocht door de stad gemaakt, waarbij steph haar 2de paar slippers heeft begraven.. Wederom op zoek naar nieuwe very cheap slippers. Jep gevonden en sjouwen maar weer. De zon stond inmiddels hoog op onze bolletjes, maar het is hier werkelijk prachtig.

Morgen gaan we rond een uur of 6 in de ochtend het kloosterritueel bekijken (RTL travel floortje) en daarna gaan we gezellig met Dombo wandelen en in bad...

Nou dit was weer de update.. we vertrekken vanaf hier naar het noorden en we hebben geen idee of daar ook internet is!! dus we'll see when we write again..
hele dikke knuffel voor iedereen...

• 22 November 2008 - 16:17

Patricia Sghir:

Wow guys!! Echt superleuk om zo met jullie je reis mee te beleven.. Leuke story´s en vooral mooie foto´s!!!Geniet lekker van jullie ervaringen!! Liefs Patricia Sghir

• 22 November 2008 - 17:01

Linda En Mara:

Wat een belevenis daar jullie foto's nog eens helemaal bekeken het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet maar van het mooie weer want hier is de eerste sneeuw al gevallen brrr.
    Dikke kus van ons

• 22 November 2008 - 19:11

Geertje:

Hey kilometervreters!

• 23 November 2008 - 17:22

Rocco&Mandy:

He lieffies!!!!

Ga zo door, wij genieten zo van jullie verhalen!!
    Voor ons dubbel zo leuk want we snappen het ZO goed!! En ja het is zo'n mooi land!!
    Mis jullie best wel hoor, maar als er weer een bericht is, kan ik allen maar denken WOW...Dikke dikke hele dikke kus van ons

• 23 November 2008 - 18:21

Hammetje Bammetje:

hee wijs man die fotootjes.leuke plaggehutjes en hunnebedden.en tot snel joooo

• 24 November 2008 - 11:53

Hans:

Wat leuk. Ik dacht één berichtje per week of sow maar je maakt er een heel boek van hahaha. Mooie reis en veel lol zo te lezen. Heb veel plezier en geniet. CU

• 27 November 2008 - 21:41

Pa Ma:

eindelyk een berichtje uit z v hiuzen alles wel gelezen wat een belevenis mooie fotos ro met jou ook alles goed gegaan genieten julli e er nog even goed van ook van hetmooie weer tot de volgende berichten groeten van ma tot schryfs doe myn best doeiiiii
    v
    h