kilometervreters - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van robertensteph - WaarBenJij.nu kilometervreters - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van robertensteph - WaarBenJij.nu

kilometervreters

Door: webmaster

01 November 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sour Sdey (ons eerste khmer-woordje)

Het is echt waar, na 3 volle dagen in diverse vervoersmiddelen vele uren te hebben vertoefd zijn we vandaag in Siem Reap aangekomen.. (omstreeks 20:00)

Maar eerst..... 2 bijzonder aangename vluchen gehad en op Dubai heerlijk gewandeld. ahum.... om de smoking room te vinden hebben we reeds 6 km erop zitten..Koffie was toch echt weer 5 km de andere kant op..En maar pendelen en maar pendelen..Helemaal gebroken hebben we ons op het overheerlijke tapijtje laten vallen voor een kleine powernap.(het was zoeken naar een plekje want alle dubieuze dubaianen/nezen/'s hadden dit idee ook. heel apart...

Aangekomen in bangkok onze mooiste glimlach opgezet en lachend door de douane..missie 1....een cheaqp cheap taxi.......Yoehoe gelukt , om over de chauffeur maar niets te zeggen bleg!!! Guesthouse gevonden en enorm teveel betaald.. daaahaaag euforie...
Maaaaaar wel heeeeeerlijk geslapen, wekkertje en om 6uur laten gaan voor de prachtige nieuwe reisdag...

Met de skytrain naar het busstation.
Op zich ging dit best goed, totdat we een niet engels sprekende taxichauffeur troffen en werkelijk waar geen flauw idee hadden waar deze vriend ons heen ging brengen.... e voila.... het busstation....aan de voorkant geen bus te zien........dus logisch!!!!!
Bij een van 89 desks (ik lieg niet!) een ticket gekocht en in een relatief luxe bus 4,5 uur eelt gekweekt..
Pffffffffffff, denk je dat je er bent.. grapje..
Een visum halen was geen punt alles werd geregeld...als je maar betaald.....

lopend de grens over( weer km geslipperd, ik zeg topconditie), en lopend naar een nieuwe wereld..
het contrast is schrikbarend , rijkdom /armoe echt in alles. how bizar!!!!!!
En dan = Komt ie!!! In een bus, 1km verder alles overhevelen in een taxi.. en vervolgens 3 uur gezellig stuiteren over wegen die bij ons zelfs voor de cross afgekeurd worden.. (we voelden ons net een milkshake)
weer alles overhevelen in een tuktuk. deze vriend! bracht ons precies waar we niet heen wilden..maar ja een nachtje aan laten smeren en morgen gaan we ons eigen plan trekken. hahahahaha

Nu gaan we enorm rondhangen in het land van de khmer! veel op de planning, maar deze prachtige vooruitzichten lezen jullie de volgende keer.. dan heb je een alibi.

nou lieve kijkbuis/klusbuis/tlbuis kinderen, hele dikke kus van ons

• 01 November 2008 - 15:04

Loes Meskes:

Nou volgens mijn ben ik de eerste die dit lees. Ben blij wat van jullie te horen het ga je goed en tot het volgende berichtje. Ik hoop nog voor dat wij vertrekken naar bangkok groetjes Gerard en Loes xxxxx

• 01 November 2008 - 15:25

M&M's:

Kap koen krab! Of zoiets, haha. Thanks in het Thais. Hebben jullie nu een waterbed, want dat golft zo lekker na al dat stuiteren.
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen!
    Geniet van al het moois wat er op je afkomt ne leg de minder mooie dingen maar naast je neer. De contrasten zijn groot en heftig weten we uit ervaring.
    Wij hebben vandaag onze plannen bij iedereen bekend gemaakt.
    Lievers, enjoy everything and espacially each other!
    Hugs from the M&M's

• 01 November 2008 - 16:00

Coachie Tom:

Je hebt 'm echt voor zijn raap (lees Siem Reap) gekregen. Je moet je dialect toch maar bij schaven ha ha.....
    Blij dat jullie er zijn en geniet ervan. Hier is het 's ochtends raampjes krabben. Zit ik toch liever daar in een Tuk Tuk..Ben benieuwd wat jullie allemaal beleven. Succes. Dikke kus Tom

• 01 November 2008 - 16:38

Thuisfront 7-huizen:

Hallo allebei,
    We waren even benieuwd en achter de computer gekropen en toevallig net een kersvers berichtje door jullie geplaatst, leuk en fijn om te lezen dat het goed gaat daar ! Hier rechenachtig donker en koud, verder weinig nieuws. Geniet ervan en al lekker gegeten ? Tot later maar weer, liefs van Ma, Yvonne en Ilse, en de rest uit de 'stal', die waren net bij de koffie ook benieuwd hoe het met jullie was nl. doeiiiii

• 01 November 2008 - 18:25

Nicole:

Poeh!

En Karin en ik maar denken dat wij het gisteren zwaar hadden met twee kinderwagens in de trein, in een rotlift en op de roltrap met wagen en al.

Nou geniet ervan met z'n tweetjes!!! Heel veel liefs van Michel, Nicole en Tygo

• 02 November 2008 - 07:48

Lizet En John:

Hee wijfie,
    Als ik dit lees is dit dus echt niets voor mij hahahahahah

Heel veel plezier nog. dikke kus uit de vrieskou van huize Hilhorst

• 02 November 2008 - 09:59

Geertje:

Reizen! Breek me de bek niet open! Vermoeiend, maar heerlijk tussen 'toen' en 'dan'. Zijn in het niets.
    Geniet ervan!

Veel liefs,
    Geertje

• 02 November 2008 - 10:10

Pa En Swanny:

hallo heel fijn iets van jullie te horen
    wij genieten van jullie avonturen veel liefs van ons tween tot schrijfs kusjes*****

• 02 November 2008 - 13:00

Peet En Jeroen:

We komen net terug uit Tilburg. Gisterenavond een party in Riel gehad (ja ja Robert dit keer geen WC Experience, maar het feest van Rian en Wil)en we zagen jullie eerste berichtje! Leuk om wat van jullie te horen!

tjeetje...jullie hebben al vormen van openbaar vervoer dus al gezien deze dagen (mis alleen nog de ezel...)

we zijn benieuwd naar de nieuwe verhalen. Veel plezier!!

gr. Peet en Jeroen

• 02 November 2008 - 16:08

Daan En Job:

He zussie en Robert, super leuke verhalen weer... Om natuurlijke zwaar jalours op te worden, maar waarschijnlijk allemaal erg rooskleurig (en zitten jullie stiekem te balen van alle ellende, ahummmm). Hoop dat jullie het fijn hebben en houden! Kusjes van ons!

• 02 November 2008 - 18:59

Caroline:

Hé Stephanie en Robert,
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo mooi hebben!
    Heel veel plezier en geniet er saampies lekker van!
    Groetjes Arno en Caroline en een knuffel van Donna.

• 03 November 2008 - 07:45

Mandy & Rocco:

Hoi lieffie's!!! Aangezien we nog steeds geen internet hebben een beetje later dan verwacht onze reactie.

Super leuk om allemaal te lezen, we weten hoe jullie je voelen!!! Geniet ervan want het is echt super daar!!

Dikke kus ons...